Home » Diverse » De bedste måder at få en god nats søvn på

De bedste måder at få en god nats søvn på

En af de bedste måder at få en god nats søvn på er at holde sig til en regelmæssig søvncyklus. Dette hjælper med at forberede din krop til søvn og lader din krops naturlige døgnrytme fungere korrekt, hvilket resulterer i en dybere, mere afslappende søvn. At have en konsekvent sengetid og opvågningstid hjælper din krop med at udvikle en rutine og betyder, at du bruger mindre tid på at forsøge at falde i søvn og mere tid i dyb søvn.

En anden vigtig ting at huske, når du sover, er at hæve dine arme. Det er vigtigt at have armene oppe fra sengen og væk fra hovedet, da det lægger pres på nakke og skuldre. Brug af en pude under din arm hjælper med at holde din arm forhøjet og forhindrer dine arme i at falde fremad og væk fra din krop. Dette forhindrer dig i at skulle bevæge armen rundt under søvn. Ved at følge disse enkle tips kan du få en behagelig nats søvn.

Bortset fra traditionelle sengetidsrutiner kan du også prøve meditationsapps klik her for at finde ud af mere. Forskellige meditationsapps sigter mod at reducere angst, hvilket gør det vanskeligere at falde i søvn. Meditation sigter mod at slappe af i sindet og eliminere distraherende tanker. Melatonin er et hormon, som din krop producerer for at signalere, at det er tid til at sove. Ved at tage kosttilskud eller bruge andre metoder, der øger melatoninniveauet, kan det hjælpe dig med at falde i søvn hurtigere.

Uanset årsagen til dine rygsmerter kan øvelse af en ordentlig siddestilling, mens du sover, hjælpe med at forhindre rygsmerter. Mens sove på ryggen ikke vil forbedre dine rygsmerter i det lange løb, kan du stadig prøve at sove på din side. Når du gør det, skal du sørge for at bruge puder, der konturerer til formen på din rygsøjle. At have en behagelig seng og ordentlige puder kan gøre det til en behagelig oplevelse at sove på din side. Men det betyder ikke, at du ikke stadig kan bruge en pude på din side.

En anden nem måde at falde i søvn på er at minimere din skærmtid før sengetid. Undgå at tjekke din e-mail, Facebook eller gennemse sociale medier på din smartphone eller tablet før sengetid. Det blå lys fra disse skærme har en stimulerende effekt på hjernen og narrer den til at tro, at det er dagtimerne. Brug af et blåt lysblokerende glas kan hjælpe dig med at undgå dette problem. Men hvis du ikke vil bruge en enhed til blokering af blåt lys inden sengetid, kan du investere i en skærm, der blokerer for blåt lys.

Kroniske smerter er et andet problem, der kan frarøve dig en god nats søvn. Kroniske smerter påvirker omkring 15% af amerikanerne og 50% af de ældre voksne. Omkring to tredjedele af disse mennesker rapporterer søvnproblemer som følge af deres kroniske smerter. Manglen på søvn kan have ødelæggende virkninger. Det kan føre til fedme, depression og et svækket immunsystem. Kroniske smerter får også smerter til at virke mere alvorlige og er forbundet med en lang række negative helbredseffekter.